Az államháztartási szervezetnél dolgozó mérlegképes könyvelőkre vonatkozó szabályok:

1. Az államháztartási szervezetnél dolgozó regisztrált mérlegképes könyvelőknek 12 kreditpontot központi tematika alapján szervezett számvitel oktatáson kell megszerezniük, függetlenül a regisztráció szakterületétől. A további 4 kreditpont szabadon választható minősített képzési programmal, esetleg szakmai szervezeti tagsággal, kiadvány vásárlásával teljesíthető.

2. Aki nem államháztartási regisztrációval rendelkező mérlegképes könyvelő, de államháztartási szervezetnél dolgozik, annak is a 12 kreditpontot érő központi tematika alapján szervezett számviteli oktatáson kell részt vennie, de az ezen felül szükséges további 4 kreditpontot a regisztrációja szerinti szakterületen kell teljesítenie.

Így, ha államháztartási szervezetnél dolgozik és vállalkozási szakon regisztrált, akkor 4 kreditpontot vállalkozási szakra minősített képzésen kell megszereznie a kötelező 12 kredit mellé. Amennyiben több szakterületre regisztrált, a 4 szakterületi pontot minden szakterülethez kötődően meg kell szereznie.

3. Aki nem államháztartási szervezetnél dolgozik, de államháztartási szakos regisztrációval rendelkező mérlegképes könyvelő, arra az általános szabályok vonatkoznak, de az államháztartási szakra vonatkozó 4 kreditpontothoz is  központi tematika készül.

Így egy 4 kreditpontot érő központi tematika alapján szervezett számviteli oktatáson felül egy 4 kreditpontot érő, számviteli oktatáson kell részt vennie, hogy teljesíteni tudja az általános szabálynak megfelelően a 8 számviteli kreditpontot, és ezen felül 8 kreditpontot szabadon választható minősített képzési programmal, szakmai szervezeti tagsággal, vagy kiadvány vásárlásával tudja teljesíteni.


Vissza az előző oldalra-->